Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pán profesor, neviete náhodou... (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Myslím, že to súvisí s vekom.

Keď dievča dostane bábiku, tak sa s ňou začne rozprávať.
Keď chlapec dostane autíčko, tak zoberie šraubovák a začne ho rozoberať, aby zistil ako to funguje a táto zvedavosť mnohých neopusti kým dospievajú.
Pamätám, že v posledných ročníkoch ZDŠ a v prvých ročníkoch na strednej škole som čítal knihy, kde sa vysvetľovalo, ako funguje farebný televízor alebo ako by sa dala zmajstrovať vysielačka.
Dnes mám cez päťdesiat a tieto "praktické" veci ma nezaujímajú, ale čítam skôr Hawkinga alebo Briana Greena :-)
 
Hodnoť

Pán profesor Plesch,

neviete náhodou vysvetliť pojmy ako
-relatívna atomova hmotnosť nejakého prvku
-skutočná hmotnosť atómu nejakého prvku
-atómová hmotnostná konštanta
-ako sa zistil počet protonov, neutronov a elektronov v atomoch
-čo sa stane s atómom, a teda s prvkom, ak mu uletí z obalu nejaký ten elektrón, alebo naopak, čo sa stane s atomom a teda s prvkom, ak mu do obalu pribudne nejaký ten elektrón
-ako zistili, že voda je z kyslika a vodíka
-ako sa vyrába/získava hélium
-ako je možné, že sklo je priesvitné

Ďakujem. Profesorka na gypli to nevedela poriadne vysvetliť, a potom ma vyvolávala na nabiflené vedomosti a vždy som schytával 5-ky a tak som sa prestal pýtať a na chémiu som zanevrel a dodnes neviem jej podstatu, teda podstatu prvkov, atómov.
 

Odpovedi od "profesora" som sa

nedočkal. Lebo je hlúpy. Pranieruje iných "profesorov" ale je rovnaký.
 
Hodnoť

Lenže to by ste museli zrušiť

známkovanie.

Keďže známky sa dávajú za chyby a nie za to, či problematike rozumiete.
 

 

Na vysokej sme mali ucitela, u ktoreho vsetci skusani neodpovedali na 1-2 otazky. Potom student odisiel s jednotkou/dvojkou/trojkou/bol vyrazeny. Ked som neskor s ucitelom kecal, povedal, ze pri kazdej otazke ide do hlbky, kym zisti, ze student na danej urovni uz ucivo neovlada. A tak sice kazdy neodpovedal na rovnaky pocet otazok, ale Dostal rozne znamky. Tento ucitel znamkoval to, co clovek vie a nie to, co nevie.
 

 

Aj tak mi je divné známkovať do konca na vysokej škole. Kvôli čomu to je? Dnes dokonca na vysokých školách je 5 známok plus Fx.
Ano možno pre súťaživé typy, ktoré sa radi vystatujú nad ostatnými, ako majú samé Ačka, ale či po skúške polovicu vymažú z pamäti, alebo netušia ako teoretické znalosti využiť v bežnom praktickom živote je to zaujímavé, ale prečo s tým otravovať ostatných?
Navrhujem zaviesť systém, kde budú známky dobrovolné a nech sa vzdelávajú ibatí, ktorí majú o to záujem.
 


Najčítanejšie


  1. Peter Remeselník: Prečo polícia odmietla potrestať páchateľa, ktorý narazil autom do ľudí a ušiel ? 1 696
  2. Martin Greguš: Premiér Matovič vs Občan Greguš. Igor, hovorím ti NIE 272
  3. Peter Remeselník: Arogantný vodič zrazil dve ženy a ušiel - polícia ho potrestala nepotrestaním ... 252
  4. Pavel Sibyla: Ivan Mikloš: Na reformu školstva by som si trúfol 246
  5. Peter Slamenik: Milí kulturisti. Zasa Vám nezákonne zatvorili fitko? 139
  6. Jana Júdová: Dajte nám rovno elektronické náramky 116
  7. Rudolf Pado: Minister Gröhling, budíček! 113
  8. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho ! 88
  9. Andrej Šverha: Cyklopotulky Považím na sklonku leta 82
  10. Anežka Richtariková: Kto našiel „ficove“ dlažobné kocky? 70

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Bohm: Aj keď už neveríme na strašidlá, stále nechápeme prírodu
  2. Martin Turčan: Celoplošné šialenstvo!
  3. Jano Richter: Tak teda 50tisíc, či 200tisíc?
  4. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho !
  5. Jozef Legény: Pán Matovič, ponúknite demisiu, ak bude účasť na testovaní viac ako 80% a prídeme všetci
  6. Denis Jacko: Ako čerstvé prádlo
  7. Matej Kučera: (Ne)povinné testovanie
  8. Štefan Vidlár: Výťer z riťi
  9. Barbara Lickova: Blahoslavený Carlo Acutis
  10. František Cudziš: Propagujúci sám vojak v poli (v Bratislave), IX.


Už ste čítali?