Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Učíme našich študentov rozmýšľať? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Problem so vseobecnymi prikladmi je v ich opravovani. Tym nemyslim vyhradne to, ze ucitelky kontroluju pri prvom priechode len vysledky.

1.
Jednemu ziakovi navezie ratrak sneh, ktory nie je ujazdeny, takze lyziar sa do ciela nedostane. U dalsieho lyziar zvoli cast zjazdovky bez kopy a bude rychlejsi. Dalsi nakresli ze predtym tam bola priehlbenina a kopa snehu ju zarovnala, takze to bude zrychlene. Dalsi uvazi dlhsiu drahu = viac trenia, ale zacne uvazovat aj lepenie snehu na lyze a kopec nezmyslov. Dalsi zacne riesit vzdusne viry ktore sa utvoria, napise nieco o aerodynamike ktoru jedinu zvladol a ma to bez riesenia trenia.

2.
Niekto pojde na trh a vyhandluje niektore z tych zariadeni za vahy. Dalsi pouzije Archimedov zakon. Dalsi tiez, ale tak ako by to nefungovalo. Dalsi zabudne na jednu cast vzorceka. Kopec ich pouzije nieco, co vlastne nebude fungovat kvoli neznamej hustote striekacky, nesymetrickemu meranemu predmetu a podobne.

Neuci toto len odpovedat tak, aby sa vyhlo problemu a bolo to polapitelne? Pozname z dejepisu, kde spoluziak najradsej hovoril dlho o tom, ako sa pisali a vydavali listiny. Tie su vsade, ale s dejepisom to ma pramalo spolocneho.
 
Hodnoť

Nechem robit spoiler,

tak este chvilu pockam.
.
"...na rovine medzitým ratrak vyrobil kopu snehu, ktorú musí prejsť. "
.
V prvom momente som predstavil kopu hlbokeho nahadzaneho snehu, ktora v lepsom pripade lyziara len pribrzdi, v horsom pripade mu pri vleteni do hlbokeho snehu v plnej rychlosti vypne viazanie a zvysok jazdy stravi v kotrmelcoch - ano, aj take sa mi stalo. ;)
.
Az pri reverz engineering (pytat sa na cas a rychlost pri kope snehu, ktora zabrzdi nie je zrovna fyzikalne zaujimavy problem) ma napadlo, ze povrch "kopy snehu" asi nema brzdit ani viac, ani menej, ale presne rovnako ako povodny povrch.
 
Hodnoť

Už v nadpise

sú v podstate dve protichodné tvrdenia. Ako prvé je tvrdenie, že žiak sa má učiť fyziku ale aj kreatívne myslieť. To sa dá zvládnuť len zmenou názvu predmetu (a i jeho obsahu) na predmet "Kreatívne myslenie" s nenápadným podtitulom "Technické myslenie vo fyzike". A ďalej, každý žiak má individuálny rozmer a rozsah (potreby) kreatívneho myslenia čo znamená, že práve memorovanie vzorcov sa vyvinulo ako dominantné pre predmet fyzika (kedže ide o hromadný (triedny) proces "vzdelávania". A tvorivé myslenie zostalo ako nepovinný predmet, ktorému sa žiak venuje kedy chce a to v oblasti, ktorá ho baví najviac. Čo samozrejme nemusí mať veľa spoločného s vyučovacím procesom, kde škola tvorí len sociálny background pre "povinného návštevovateľa" triedy ...
 
Hodnoť

Pracuje sa s faktami (napr. zákony fyzik

Kto fakty neovláda, nedokáže s nimi pracovať. Ani kreatívne, ani mechanicky.
Preto si treba najprv v každom vyučovacom predmete dobre osvojiť fakty.
To je minimum, ktoré by mala škola umožniť.
 

Pri neprimeranom tlačení

na kreativitu budú lepšie ocenení žiaci, ktorí sa naučia napr. len 1 učebnú látku, ale budú ju "kreatívne" tlačiť do riešenia každého problému.
 
Hodnoť

Všetko má svoj poriadok

Najprv si osvojiť dobre vedomosti, potom so znalosťou faktov môže nastúpiť skutočná kreativita.
Nie naopak.
 


Najčítanejšie


  1. Peter Remeselník: Prečo polícia odmietla potrestať páchateľa, ktorý narazil autom do ľudí a ušiel ? 1 884
  2. Martin Greguš: Premiér Matovič vs Občan Greguš. Igor, hovorím ti NIE 325
  3. Pavel Sibyla: Ivan Mikloš: Na reformu školstva by som si trúfol 279
  4. Peter Remeselník: Arogantný vodič zrazil dve ženy a ušiel - polícia ho potrestala nepotrestaním ... 262
  5. Peter Slamenik: Milí kulturisti. Zasa Vám nezákonne zatvorili fitko? 167
  6. Jana Júdová: Dajte nám rovno elektronické náramky 134
  7. Rudolf Pado: Minister Gröhling, budíček! 129
  8. Andrej Šverha: Cyklopotulky Považím na sklonku leta 96
  9. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho ! 93
  10. Anežka Richtariková: Kto našiel „ficove“ dlažobné kocky? 83

Rebríčky článkov


  1. Vladimír Bohm: Aj keď už neveríme na strašidlá, stále nechápeme prírodu
  2. Martin Turčan: Celoplošné šialenstvo!
  3. Jano Richter: Tak teda 50tisíc, či 200tisíc?
  4. Dušan Seberíni: Pani prezidentka zastavte ho !
  5. Jozef Legény: Pán Matovič, ponúknite demisiu, ak bude účasť na testovaní viac ako 80% a prídeme všetci
  6. Denis Jacko: Ako čerstvé prádlo
  7. Matej Kučera: (Ne)povinné testovanie
  8. Štefan Vidlár: Výťer z riťi
  9. Barbara Lickova: Blahoslavený Carlo Acutis
  10. František Cudziš: Propagujúci sám vojak v poli (v Bratislave), IX.


Už ste čítali?