Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako učíme naše deti (ne)rozmýšľať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

G

Nemám cas nad tým uvažovať, ale aj má autor pravdu,
Mali by vyhodiť zodpovednych
 

Problém je že tie deti, stratili

pri riešení kopu času, lebo úloha je nezmyselná. pri zvýšenej nervozite a snaživom žiakovi mohlo dôjsť až k zbabraniu celého testu.

Za toto by mal fakt niekto dostať poriadnu pokutu, za zbabranú prácu vo VEĽMI dôležitej záležitosti.
Ak je takto zbabraný dôležitý test, aký prístup sa naučia žiaci k svojim povinnostiam.


Ešte by ma zaujímalo či túto úlohu zadávala žena, alebo muž. SORRY.
A či to niekto aj kontroloval.
 

 

ohladom testov z NUCEN-u je tolko nejasnosti, ze by som uvital keby po otestovani, bolo vydane vysvetlenie, dovod preco konkretny priklad bol v teste a co sa tym sledovalo. Dovtedy tento blog je postaveny zial na vode. PRI KAZDOM PRIKLADE. a konkretne.

z mojho pohladu tento priklad svojou druhoplanovou zlozitostou nie je pre piatakov na riesenie v casovom strese. Ak je urceny len na selekciu, malo by byt uvedene potom vo vysvetleni: "zlozity priklad ktoreho spravnym 'riesenim' pre 95% populacie je 'neriesim lebo v casovom strese nestihnem a stratim vela casu.' "

Beriem ze v matematike a v zivote velakrat spravnym riesenim je povedat, ze vo vymedzenom case neviem vyriesit dany problem spolahlivo. A vediet na co mam a na co nemam. Trocha odbocim, ale pri takomto priznani, by nemohol byt kapitan predsedom parlamentu a predkladat nezmysly o ktorych nema dunstu ze su nezmysly lebo je hlupy ja na to aby vedel ze je hlupy ander.
 
Hodnoť

No ked citam

tie nezmyselne príklady, je mi ľúto tých chudákov, co to musia absolvovať. Vyštudoval som MFF UK, FEI STU , mam tituly pred menom aj za menom. Co tak založiť forum proti tomuto debilizmu.
 
Hodnoť

Správne riešenie ?

Nuž ak mám pravdu povedať -tak zrejme neexistuje.Teda neexistuje jedno správne riešenie pre zadaný príklad. Odpoveď by mala byť - existuje niekoľko správnych riešení. To sa však od žiakov neočakávalo. Takže - ostáva veriť,že tento rok si to súdruhovia zadávatelia úloh lepšie skontrolujú ergo -najprv sa pozrú čo sa v piatom ročníku základnej školy z matematiky preberá !
 

 

To nie je o tom, co sa v piatom rocniku prebera - ta uloha je obsahovo v poriadku (= piatak by ju mal zvladnut).

Problem je fakt, ze je to naformulovane nejednoznacne a ziak, ktory nad tym zacne rozmyslat namiesto mechanickeho pouzitia nejakeho nadrilovaneho vzorca ci postupu (aj ked tu sa to prilis neda) je automaticky penalizovany.

Ci uz preto, lebo strati cas alebo tak, ze pride k vysledku, ktory sice moze byt logicky spravny, lenze sa nezhoduje s vysledkovym klucom a tym padom nebude uznany. Ucitelov, co ked najdu "nestandardne" riesenie na testoch, tak ho zacnu analyzovat a pripadne ho uznaju je absolutne minimum - uz len kvoli tomu, kolko tych testov treba opravit a vacsina tych "nestandardnych" vysledkov su aj tak kraviny.

A to este tato uloha je relativne dobra, lebo mnozstvo deciek co pojdu dalej ako za ten prvoplanovy vysledok nebude velke. Zazil som ulohy, ktore proste "spravne" vyriesit nesli alebo mali niekolko roznych rieseni v zavislosti na tom, ako si kto precital text.

Toto je uz bohuzial taky testovaci evergreen - podobne lapsusy budu vzdy, jediny sposob ako sa tomu vyhnut je minimalizovat pocet bodov za jednotlive ulohy (tym padom neurobenie jednej ulohy nebude tolko boliet) a nedavat na dolezite testy kratky cas aby sa zbytocne na decka nerobil tlak (testujeme matematicke schopnosti, nie ako 10 rocni zvladaju stres!).

Napr. toto testovanie piatakov ma 30 uloh (20 vyzadujucich ciselnu odpoved a 10 ako v clanku, s vyberom zo styroch moznosti) a ziaci na to maju 60 minut! Cize cca 2 minuty na ulohu. Aku asi pozornost tomu to decko moze realne venovat? Alebo testujeme, ako vie piatak hrat "sportku" a kruzkovat vylucovacou metodou, pretoze na nic ine realne nema cas?

https://www.zsdunajskaluzna.sk... (Je to k testovaniu 2019, zjavne zrecyklovali stranku z minula)
 

Raz som bol na veľmi dôkladnom

psychoteste, kde bolo veľa rôznych úloh. Jedna sada bola definovaná takto: vyrieš ju v pevne zadanom čase, ale s tým, že všetky príklady v sade musia byť správne, inak je celá sada zle, za nula bodov. Tak som začal veľmi starostlivo riešiť, Keď som bol v polke času, a vyriešené som mal desatinu sady, došlo mi že niekde je zrada. A aj bola. Zmyslom bolo to, uvedomiť si neriešiteľnosť situácie, a adekvátne na to zareagovať.
 

 

Psychotesty su ale nieco uplne ako skolske testovanie vedomosti a zrucnosti.
 

prosim vysvetlenie

o com je taketo testovanie vedomosti.

v realnom zivote, Jan vyriesi z 30 uloh zo hodinu 20 spravne a 10 zle a za dve hodiny dtto
a Lucia za hodinu 15 spravne (a ziadnuzle, ani sa k nim nedostala) a za dve hodiny 25.

Komu date opravit vodovod alebo navrhnut hypoteku?

Je toto testovanie o testovani vedomosti alebo o testovani prace pod stresom? V zivote je kopec udalosti kde sa treba rozhodnut pod casovym stresom, kopec kde sa treba rozhodnut spravne a nepripustit (si) casovy stres, kopec kde jedna zla odpoved zneguje vsetkych 29 predoslych spravnych, a kopec kde spravna odpoved je 'neviem' - lepsia ako tip....
 

 

Lenze pri tych piatakoch nejde o to, aby opravovali vodovod ci riesili hypoteku.

A vazne, vodovod sa opravuje ci hypoteka sa navrhuje na cas? Okrem prace pri pase je prosim vas ktore povolanie takto casovo obmedzene, ze je lepsie cosi urobit mizerne ale rychlo ako pomalsie a poriadne? Asi by ste sa za taky vodovod ci hypoteku pekne podakovali ...

Cielom toho testu je zistit, co decka vedia, nie ako rychlo vedia nasadzat kriziky na formular. Vediet veci urobit rychlo je tiez treba vediet, ale neda sa podla toho napr. upravit ucebne osnovy a davat spatnu vazbu skolam, co je v prvom rade cielom tychto testov.

A pri 2 minutach na otazku skutocne ide skor o tu sportku a ucenie sa ako pisat testy nez realne zistovanie nejakych vedomosti ci zrucnosti.

O tom, ze niektore inak velmi sikovne decka (a aj kolki dospeli!) proste na takto postavenych testoch "vybuchuju", lebo nezvladaju casovy tlak, ci maju tremu ani nehovorim.
 

 

presne toto som chcel naznacit
 
Hodnoť

 

Mňa minule zarazila úloha môjho ôsmaka: teplota v ...... bola - 6°C, niekde inde malo byť 2x teplejšie. Z môjho pohľadu som mu to nedokázal vysvetliť.
 

 

Nuž tu je problém už pri plusových teplotách:
Ak je vonku 10°C a v izbe 20°C, tak je v izbe:
a) raz tak teplo ?
b) dva krát teplejšie ?
A s mínusovými teplotami som už úplne mimo. Nevedel by som.
Samozrejme samotný príklad z blogu je zavádzanie. Som zvedavý, aké riešenie by navrhol samotný tvorca príkladu.
 

 

prehod si teplotu do inych jednotiek (kelvin, farenheit) a zistis, aky nezmysel je nasobit teplotu.
 

 

Presne z toho pohľadu mi to nedáva zmysel. 0°C nie je nulová hodnota teploty.
 

 

Spravna odpoved je: v izbe je o raz tolko stupnov viac a zaroven dvakrat teplejsie (so zretelom na stupnicu Celzia).
 

Pamätáš si znenie presne, alebo si to le

len tak hodil tu po pamäti a miešaš teplo s teplotou?. Pretože, ak sa znenie úlohy zameriava na číselné vyjadrenie teploty, tak nie je čo riešiť, ide o triviálnosť.
 

vyhrabal som jeden pracovny zosit

napr.:
Dnes je -6°C. Koľko ukazoval teplomer včera, ak bolo: a) trikrát chladnejšie? b) trikrát teplejšie?

Ďalšia:
Ráno bola teplota -4°C. Poobede bola teplota štyrikrát vyššia. Aká teplota bola poobede?
vedľa bola podúloha (alebo pomocka?) "nakresli teplomer a vyznač teploty z úloh"
 

?

1a. -18
1b. -2

2. +12
 

Teplota je totozna:

Dnes je 21,2 °F.......
Dnes je 267,15 K.....

Ráno bola teplota 24,8 °F....
Ráno bola teplota 269,15 K....
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie


  1. Pavel Sibyla: Hrozná pravda o zadržaní Haščáka a väzbe Jankovskej 7 110
  2. Věra Tepličková: Vážení Pán premiér 5 418
  3. Július Kovács: Jaroslav Haščák prvý žralok v sietiach justície asi jeden z objednavateľov vraždy Kuciaka 3 553
  4. Jana Júdová: Pán Gröhling, nedajte sa, bojujte 3 261
  5. Martin Borguľa: Ceny nehnuteľností stále rastú. Riešením pre ľudí budú štátne nájomné byty 2 363
  6. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 2 079
  7. Elena Antalová: Po Ficovi sa Pavol Habera pustil do Matoviča 1 907
  8. Tomáš Kubuš: Egypt 2020 (foto) 1 628
  9. Milan Hutera: Ako som začal fotiť objekty hlbokého vesmíru 1 618
  10. Miroslav Ferkl: Igor Matovič, by si mal uvedomiť! 1 372

Rebríčky článkov


  1. Dušan Seberíni: Kde skladuje Matovič koronavírusy?
  2. Peter Zajac: Nerob si starosti, štát sa o teba na dôchodku (ne)postará…
  3. Miriam Studeničová: Kritika ženského odievania
  4. Jozef Legény: Koľko koronahibakušov má na svedomí premiér Matovič?
  5. Marian Vojtko: v Tescu teroristom?
  6. Ján Franz: Cintoríny v obci Dobrá voda
  7. Erik Koncz: Hunt a kráľ Štefan alebo ako súvisí vznik Uhorského kráľovstva s Hontom ?
  8. Štefan Vidlár: Svetlá rámp
  9. Július Kovács: Fico a Kotleba nám pripravili Vianočný darček minimálne 800 mŕtvych navrch
  10. Július Kovács: Matovič nastúp do truhly ozývalo sa z davu náckov pred jeho domom.


Už ste čítali?