Martin Plesch

Na koho staviť vo voľbách, ak máte doma talentované dieťa

Pozrel som sa na to, ako sa jednotlivé strany s nádejou na vstup do parlamentu stavajú k podpore talentovaných žiakov a študentov. Doplnené o program OĽANO.

7.2.2020 o 12:26 | Karma článku: 2,82 | Prečítané:  756x | Diskusia: 0 príspevkov
Martin Plesch

Máme dôverovať výsledkom PISA testov?

Akú dôveru máme mať vo výsledky PISA testovania, ak sa dokáže jedna krajina za tri roky doslova Veľkým skokom vpred dostať na čelo vo všetkých kategóriách?

27.1.2020 o 14:11 | Karma článku: 4,90 | Prečítané:  1472x | Diskusia: 1 príspevok
Martin Plesch

Ako učíme naše deti (ne)rozmýšľať

Blíži sa termín testovania piatakov, tzv. Testovanie 5. Tak som sa trochu pozrel na úlohy, ktoré ich čakali v minulých rokoch... Narazil som na jednu, ktorá ma motivovala k hlbšiemu zamysleniu.

4.11.2019 o 17:12 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  4613x | Diskusia: 61 príspevkov
Martin Plesch

Mňa prieskum o učiteľoch dôverujúcim konšpiračným médiám nepresvedčil

Pred pár dňami prebehla slovenskými médiami šokujúca správa. Podľa výskumu agentúry Focus by viac ako polovica učiteľov odporučila svojim žiakom ako dôveryhodné konšpiračné médiá Zem a Vek či Hlavné správy. Je to…

16.9.2019 o 18:37 | Karma článku: 3,86 | Prečítané:  1559x | Diskusia: 21 príspevkov
Martin Plesch

Milióny na šport, drobné na vedu

Viete si predstaviť, že by Slovensko vyslalo reprezentačné družstvo na hokejové majstrovská sveta do 18 rokov pod vedením trénerov, ktorým by odmietalo čo i len symbolicky zaplatiť s argumentom, že to robia radi…

8.8.2019 o 7:33 | Karma článku: 5,03 | Prečítané:  2026x | Diskusia: 10 príspevkov
Martin Plesch

Kvantové počítače: Chiméra alebo realita zajtrajška?

Od kvantových zariadení očakávame, že čoskoro pomôžu v oblastiach, kde tie klasické zlyhávajú – simulácie mikroskopických javov, bezpečná komunikácia či produkcia náhodných čísiel. Napriek tomu však nezvládnu ani…

19.6.2019 o 10:34 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  515x | Diskusia: 2 príspevky

Už ste čítali?